THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Kehidupan UmPama Roda Yang bergolek

Thursday, November 24, 2011

~..::.MenGisi RuaNgan KoSonG Hati PaRt 4..::.~

Assalamualaikum...ok2..slot nih,.den nak verita pengalaman balik dari arab saudi....
ok2..sekarang kita strat dari rumah penginapan dan ke lapangan terbang...hehe..dari mesir bergerak ke arab saudi naik kapal n bas n kereta,but then balik pergi ke mesir semula naik flight..hehe..semua kami rasa..ni baru pengalaman..orang tua2 kata,banyak berjalan,banyak pengalaman..minda cepat matang..banyak timba ilmu..baru boleyh become GREAT MAN..hehe..
 Jam 0730-6/8=bertolak dari rumah tumpangan untuk ke mahattar hajjaj..di jangka perjalanan mengambil masa 1 jam.i.allah di permudahkan..

Jam 0915-selamat tiba di mahattar hajjaj.Banyak penumpang yang mencari tempat untuk berlepas ke negara masing2.First2 time tiba di sini,ya Allah,lapangan macam pa lagi.macam lapangan kapal ayam pown ada..Bukan nak kata,tapi x dak standart air port antarabangsa pown..Hampeh tol...

Jam 0940-Arab gard buat jem.Dia tak bagi masuk nak check-in.Apa masalah dia pown x tau,RAsa macam nak bagi buku 5 jah..rebus2,then bagi dya makan.nasib baik tanah suci,sabor jer lah...

Jam 1000-Alhmdulilah dapat masuk chek-in.Tapi di sini berlaku satu DAJAl siket.Amalan arab2 x kira di mana2 pown,kira dia nak tips jah.WWoOOo..bengan x dak arah dah..Dah banyak kali dah kena pau...Adus..cobaan-cobaan..

Jam 1030-boleyh gak cek in.And then,den terdengar soalan yang keluar dari mulut arab gard.sambel cakap arab dangan den,dya tanya'kat malaysia ada ka lapangan terbang macam nih????(apa punya soalan).aku macam nak jawab kami siap ada lapangan kereta kebal jah.Tapi seebbek masa tuh,den masih waras sebab dia tanya dengan baik,den pown jawab dengan baik kata ada.Apa punya tahyol arab nih..Ada ka tanya soalan mcm tuh.Buka mata la weyh.Pi usha internet tengok KLIA macam mana...adess..

Jam 1200-Kami berlepas menuju ke BOrG-EL arab,iskandariah...

Jam 1400-Alhamdulilah selamat tiba di sini(Alexandria)..YA allah,lapangan terbang bau DEDAK AYAM

Boleh bayangkan bau mcm mana..:(

gambar di bawah semasa hendak pulang ke iskandriah,mula bertolak dari mekkah

yang atas nih pntu gerbang untuk meniggalkan tanah haram...
rindu nak pergi sana lagi...
moga2 sebelum balik tahun 6 nih dapat p buat umrah lagi...
i.allah...


 geng botak sudah mau balik kampung....heheh..

  cek-in masuk nk masuk tempat persedian nak terbang..(actually tak tau nama apa)..
 ok,nih x dak keja.


Flight ala-ala Air asia yang digunakan untuk pulang ke borg el arab,iskandriah..

 ok...gambar atas ni pulak lapangan terbang sekitar jeddah..lapangan nih bukan yang jemmah malaysia guna nak balik malaysia nuh,yang nih international jugak,tapi untuk negara2 arab yang berdekatan dengannya(mcm masuk waktu solat la pulak...hehe)
ketibaan di lapangan terbang borg el-arab...
alhmdulilah,selesai.....
selamat tiba di tanah anbia' pada pukul 4 petang x silap...

dengan itu,tamatlah riwayat kisah perjalanan mengisi ruanngan kosong hati...

Adioss.....selamat malam


2 comments:

Nabilah Yunus said...

i'm waiting for the call~

inshaAllah suatu hari nanti..

~feez~ said...

i.aLLAh...kalau kita merancang dan ada hajat untuk berkunjung kesana,allah akan tunjukan jalan dan beri kita kesempatan untuk ke sana..i.allah.