THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Kehidupan UmPama Roda Yang bergolek

Thursday, June 30, 2011

jaulah fayyum(Jejalan tempat sejarah MEsiR)

salam...hehe...saja nak kongsi pengalaman siket jalan2 tempat orang

terpampang riak wajah muka ceria member2 kita nih...
nk pi jalan nih..hehehe


....hmmm..alhmdullah...berjaya gak den sampai tempat orang kata tread mark mesir iaitu padang pasir...waaa..luas ooo..sejauh mata memangdang..klu kat kedah tuh,kita tengok bendang,,tapi kat sini kita tengok padang pasir...hohoh.....tetiba teringat pada hari kebangkitan..adakah kita bakal di bangunkan semlua dalam keadaan begini???wallhua3lam....
 bayangkan tengah2 gurun sahara nih,ada secebis pokok renek...
masyallah tuhan yang mentadbir sekalian alam...
luas sungguh perhitungannya
 suasana padang pasir...
 apa pendapat korang??
hmmmm..luaskan????
debutir2 pasir halus yang turun melalui celah2 jari2 ku...
sungguh halus pasir ini.....
kagum dengan PENCIPTA ALAM ALAM SEMESTA...

 jauh perjalanan,luas pengalaman....


luasnya padang pasir ni


 bergambar sementara tak dak kereta..heheh
 antara taiko2 fayyum
 bersama big planer fayyum...
thnxs ustz bawak kami jalan...
 errr...ni aksi apa pulak...=P
 todia!!!!nak terbang kah???haha
 bas yang dipertanggunjawabkan untuk bawak kami...
tapi bas nih buat hal lak...leceh betul....menyesal sewa bas nih
sebab drebar dya lah
kami x leyh p semua tempat..adeyh
 hirup udara padang pasir???/
memang akan dehydrated nanti..haha

 peserta2 fayyumm
hmmm
semua dalam 65 owg...majoritynya budak mara...hehe
 mencari ketenangan di padang pasir...=P
 jom melompat
 tingginya abg kita lompat..haha

unta padang pasir...heheh



tujuan utama..WADID ARRAYAN...

 air terjun wadid arrayan


tabik hormat!!!!!!hehehe..=)




 kayuh2.....hahah
 brader blkg tuh berangan dok india lak..heheh..=p
 penyamun padang pasir..heheh
todia...bersama taiko abg ipan...hahah

hmm..selepas habes jalan2 kat air terjun...kami melalui tasiq qarun dalam perjalanan pulang...masyaalah...besrnya tasik ini......yang ajaibnya,..sekali tengook mcm laut,tapi,blkg dya ada padang pasir...ajaib???tiada yang mustahil dengan kuasa allah....

video
antara video yang sempat dirakam untuk menunjukkan besarnya tasik qarun....
masyaalah....

 aha..yg nih aku pown x tau nama apa..nampak macam best,
aku pown capture lah..heheh
 ni rumah tumpangan...
 rumah petani singgah sat...
 agak pakcik nih naik apa????
hahadya naik kaldai...heheh
 rumah orang arab...

the eyes of qarun...lawakan???its so nice...=)

so,habes melawat tasik tuh..kami pergi la ke ainsillin(mata air mesir.)

best gak tempat tuh..



 masjid kat bandar fayyum...
 mcm kat india kan gmbr nih..hehe

 masjid dalam ain silin....

 taman qarrun...malam x leyh masuk...sory lah...heheh..=p
 aha,,,geng nih dok last...
 ni dya...bnyk khsiat air mata air nih...

 berpusu2 rakyat malaysia..heheh


 minum shay(teh)dulu....semetara tunggu bilik air..hehe


 teksi kat fayyum..warna hijau...lain dari alex punya...
 kincir air...
teknologi ini dikatakan pada zaman nabi yussof lagi...



 tngkap gambar dulu...hehehe
 jom makan....=)
 pyramid terbalik....=)
ismail azry....

alhmdulilah...selesai jgk update blog setelah sekian lama tertangguh...hehe...hmmm..klu ada pa2 lagi,kita jumpa lagi masa depan....wssalam..adios....