THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Kehidupan UmPama Roda Yang bergolek

Wednesday, September 14, 2011

~..::.MenGisi RuaNgan KoSonG Hati PaRt 2..::.~

Assalamualiakum...sekarang,saya akan menyambung kisah kami bahagian ke 2 semasa kami melakukan umrah dengan sediri(tanpa agen)

bersambung semasa di amman,jordan.

7.15,17.8 2011-Kami berjaya mendapatkan sebuah Chevrolet and sebuah Mercedes untuk bertolak ke madinah,Arab Saudi.Bertolak ke Arab Saudi 5 minit selepas berjaya mendapatkan kenderaan..



  This is our Transport...
12.15 tngh hari 17.8.2011-tiba di imegresen jordan dan masuk ke imegresen arab saudi.
12.40tgh hari-tiba di imegresen Jordan,Disini lah kamera aku ini nyaris2 di rampas oleyh pegawai arab saudi..orang lain dok gelak ja bila tengok kamera aku hendak dirampas,,,tak guna betul..geram yang teramat sangat waktu tuh..alhamdulilah,aku berjaya dapat balik kamera tuh..^_^

gambar terakhir sebelum kamera di rampas...

12.40 tngh hari-kembali menuju ke madinah dengan baki perjalanan 800 km ke atas..kami kena naik kereta nih dalan 16 jam...


4.45 ptg-berhenti di salah sebuah masjid dalam perjalanan menuju ke madinah...masjid yang sangat selesa yang di penuhi dengan air cond.pemandangan masjid ini juga agak menyejukkan mata.






Gambar sekitar masjid yang kami berhenti berehat...


5.45 ptg-perjalanan ke madinah yang berbaki 390km lagi.perjalanan ini amat membosankan kerana perjalanan ini kiri dan kanan di oenuhi dengan gurun..batu-bati di padang pASIR..di tambah dengan kebengongan arab yang bawak kereta nih...adoi mak oi,saket kepala..mau x nya dok x dok bukak tingkap dan isap rokok sambel minum air lagi..aku paling pantang orang isap rokok dalam kereta.

 Arab yang tak posa...
at least hormat lah orang posa..
nih dok isap rokok lag
i.



 (kiri dan kana hanya padang pasir..tak macam malaysia,kiri kana pokok-pokok)
7.05 mlm-berhenti untuk berbuka puasa dengan arab di salah sebuah masjid di tengah2 padang pasir.MAsjid firdau,itulah namanya..





Gambar sekitar masjid Firdaus
9.00mlm-meneruskan perjalanan ke madinah dengan perassan amarah kepada pemandu kereta nih,,mau tak nya ,dya mintak tips sowang 10 dinar..gila ka hapa..banyak tuh,,kami dah la kena berjimat...dengan saket hati aku melawan pemandu(lawan cakap jer lah) mercedes nih....
10.30mlm-tinba di bumi madinah almunawwarah.alhamdulilah..indahnya bumi madinah ini....indah dengan cahaya,perassan menjadi tenang.terlupa seketika masalah yang di hadapi tadi.
00.15-alhndulilah setelah pusing ke sana sini mencari hotel,jumpa jugak hotel..harapkan orang yang kami contect ari tuh,apa pown x boleyh..rupa2nya dya bukan tempah pown,dya just bagitau yang hotel yang murah,rasa macam geram jugak lah..kalau tak boleyh tolong bagitau awal2,,senang nak cari orang yang lain..ni sembang macam keling!!SAbor JEr lah...


 And this is our hottel







 Pintu Raudah
 BABUL KING SAUD
(Pintu Raja Saud)


(inilah kawasan sekitar masjid nabi kita NABI MUHAMMAD S.A.W)

So,setak ini saja lah dahulu entry kali nih....lepas nih i,allah akn menyusul yang lain...
wallahhua'alam
Assalamualaikum W.B.T
p/s:-catitan-catitan ini adalah benar dan di catit semasa perjalanan dari amman ke madinah..

2 comments:

aMz said...

ala taik0...
lagu lu mmg jiwang sayu la...

aMz

~feez~ said...

hhaha..sory lah..gua dah cuci tangan...hehehe